Mean Girls

Kollar på film som går på TV11, den är bra, ni borde se den. Jupp.

Huvudkaraktären Cady Heron (spelad av Lindsay Lohan) flyttar till USA efter att ha vuxit upp i Afrika med hennes föräldrar som är zoologer. Hon börjar på high school och hennes första vänner blir Janis Ian och Damian, som skulle beskrivas som "outsiders". Hon träffar också innegänget The Plastics med Regina George (Skolans Bitch, men också populärast), Gretchen Weeners (Som vet allt om alla) och Karen Smith (som ses som den dummaste tjejen i skolan)- skolans snyggaste tjejer. Cady hänger på dem för att hon och hennes vänner Janis och Damian har bestämt sig för att driva med henne, men i början är det inget stort. Men när Cady förälskar sig i Reginas fd. pojkvän börjar Regina att förstöra för henne och Regina tar tillbaka sin fd. pojkvän och kysser honom framför Cady. Då kan hon inte ta det längre och tillsammans med Janis och Damian planerar hon sin hämnd. Men nånting börjar hända. Cady blir mer och mer ytlig när hon umgås med The Plastics och börjar själv bli "cold hard shiny plastic" som Janis kallar det och förvandlats mer och mer till en bitch. Hennes vänner börjar tröttna på henne med tiden. Men när Regina märker att Cady har drivit med henne så blir hon rasande och kommer ut med den här så kallade "burn book" och försöker sätta skulden på Cady, Gretchen och Karen genom att skriva om sig själv i boken.

 



Kommentarer
anonym?

hej! jag har sätt den filmer tycker den var bra undrar om du någonsin känt igen dig i någon utav scenerna eller känner igen folk i karaktärerna i filmen kanske? vore roligt om du ville skriva sånt när du sett en film isåfall för sånt tänker allltid jag på när jag kollar på ungdomsfilmer exempelvis. jätte fin blogg! :)

2012-01-17 @ 09:25:37
Hanna

Sv: Anonym, visst känner man igen sig ibland! Vi har väl alla någon gång gjort misstag när det gäller vänskap, det har jag iallfall! Kan säga att "the plastics" påminner mig om några människor, dock tänker jag inte nämna några namn ;) Skulle väl vilja påpeka att alla de människorna i filmen finns runt om oss, de utseendefixerade, sportnördarna och de som kör sitt eget race m.fl.

Ska försölka komma ihåg att skriva ner lite tankar när jag ser filmer så får vi se vart det hamnar!

Tack så jättemycket! :)

2012-01-17 @ 14:45:51
URL: http://mydelirium.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0